逝水流年

Summer Snow - Sissel

👍

古水:

        日剧「夏之雪」同名主题曲,来自E. 格里格故乡的女歌手Sissel Kyrkjebø,以天籁般的嗓音携手排箫名家Gheorghe Zamfir深情演绎,宛若冬日里一抹初雪,带着转瞬即逝的纯洁,却留驱之不散的忧伤......

歌词原文(中文意译 © 古水 禁止盗用及站外转载)
It's summer snow in the deep blue sea
这是夏日之雪 深海中的一抹忧郁
I try to touch, but it fades away
当我伸手触碰 它却瞬间消逝散去
It must be a dream I will never get
就像迷离梦境 令我永远无法驾驭
Just like my love that's crying for you
一如心中的爱 化作为你哭泣的雨
If there were something not to change forever
倘若世事可以 一成不变永恒延续
We could feel it deep, deep in our heart
你我或将感受 它在彼此内心深处
Today was over with a million tear
今天已经翻过 伴着泪水无言倾诉
Still everyone has a wish to live
明日即将开启 满载生活无尽期许

Oh, I do believe ever lasting love
我坚信永恒的爱情 当至死而不渝
And destiny to meet you again
更确定命运的安排 会同你再相遇
I feel a pain I can hardly stand
即便注定面对无助 独自承受痛苦
All I can do is loving you
我将依然毫不犹豫 笑着爱你如故
It's summer snow in the deep blue sea
这是夏日之雪 深海中的一抹忧郁
I try to touch, but it fades away
当我伸手触碰 它却瞬间消逝散去
It must be a dream I will never get
就像迷离梦境 令我永远无法驾驭
Just like my love that's crying for you
一如心中的爱 化作为你哭泣的雨
Just like my love that's crying for you
一如心中的爱 化作那漫天的飞絮

评论

热度(52)